onsdag 23 september 2020

Höst dressad

 Jag bara var tvungen att köpa lite nytt. En stor utrensning i garderoben på kläder man inte använt på ett tag, på sånt man typ vuxit ur, STÖN! Jag avskyr det på riktigt.


Varför händer sånt? Nåja eftersom jag har dålig karaktär så får väl storlek på kläderna hoppa upp ett snäpp. Min leopardblus tror jag funkar faktiskt. Den har inte krympt.

 

Vad som gäller för skor så är det utslitning som råder. Springa runt som en luffare går ju inte när man faktiskt inte måste. Ursäkta min fördom här. ( somliga går med trasiga skor) Så här är min höstgarderob "Voila". Inte på jobbet kanske. Mer fritid och så om ni fattar.



Svart dressad byxa som vilar på höften och slutar strax ovan ankeln, det gillar jag. Fast på mig med korta ben så blev den normallång. 


Snyggt att matcha med en rosa skjorta eller en ljusgrå V-ringad tröja. Eller varför inte med en röd stickad polo.



Det där med jeans och jag, det verkar inte gå så bra. Fast snyggt till skjortan. Men jag fortsätter väl att leta. Plötsligt händer det har jag hört.
Vill man så kan en röd sko med klack göra det hela lite festligare. 

Eller en rosa för att matcha skjortan.


Men det är ju inte riktigt jag det om jag ska vara ärlig. Nej det får allt bli något med låg klack.


Vi får se hur det blir med "finskorna". Vet inte riktigt när jag ska använda dem.


Men man vet ju aldrig när man blir bjuden på fest eller ska ut på Galej. I dessa Coronatider så blir man mest hemmavid. Fast naturligtvis kan man ju klä upp sig ändå och vara lite helg fin. Så får det bli.


Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Mycket fint du hittat. Jag själv behöver köpa ett par boots till nästa resa till Sverige för då är det vinter.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tycker du valt snygga kläder för lite mindre fest.likaså vardagskläder och skor.
    Ibland måste man bara göra en uppryckning för att känna sig snygg...För dig är det väl ingen fara men värre med mig som mestadels går omkring i arbetskläder.Kramar från astrid....

    SvaraRadera
  3. Den här hösten blir det nog inte så många klädinköp för min del, tänker jag får slita på det jag har helt enkelt. Däremot skulle jag ju gärna köpa ett par snygga "kostymbyxor" men den jag vill helst ha riktigt hög midja och utan gubbfickor, helt omöjligt att hitta. Men jag letar vidare eller väntar till modet svänger igen ;-)
    Ha de gott, Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Snyggt och översta plaggen och skorna det skulle jag kunna klä mig i rakt av, har liknande

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.