tisdag 15 september 2020

Höstpiffar på uterummet

 I dag är det en särskild dag. Den dagen då jag går hem från jobbet och ska vara ledig mitt i veckan resten av året. Känns riktigt härligt. 

Jag skulle bara gå ut och kolla en sak när jag hittade en gren med eklöv som ramlat ner från trädet. Såg att tefatssquashen blivit stor och att kärleksört och höstanemon blommade för fullt.

 Klart man blir inspirerad då. Satt där ute en stund när jag kom på att jag kunde hämta laptopen och sitta där och blogga lite. Tända en brasa och känna mig så där lagom till freds. Tycka att det blev fint i Rörstrands kruset och piffigt med lite eklöv på bordet. 

Soppan värmer gott i magen och kanske jag gillar hösten lite, lite idag i alla fall.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Härligt och sååå skönt med en ledig dag i veckan...så fint på bordet också och nog kan vissa höstdagar var jättefina och mysiga :)
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  2. Skönt för dig! Klokt att få en ledig dag mitt i veckan. Det kommer du att få god nytta av.
    Fint med ekkvisten! Idag hittade jag några nedfallna eknötter som jag
    satte i vatten. Kanske det blir en rot?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så mysigt i ert uterum! Vi har också en ek, som jag brukar nypa lite små kvistar av och ta in på bordet. Höstfint!
    Jag kollade i botten på min vas, som är lika din... på den står det stämplat GÖTEBORG, vilket förbryllade mig lite eftersom du skriver att din är Rörstrand... googlade lite och hittade faktiskt likadana vaser med antingen Göteborg eller Rörstrand stämplat i botten... Hur kommer det sig, vet du det? Du brukar kunna såna saker, bara därför jag frågar ;) :)
    Så skönt att kunna vara ledig en dag mitt i veckan. Det kommer göra dig gott, tror jag. Ett litet tips bara... tänk inte att du måste hinna sjuttioelva saker varje ledig onsdag! Koppla av lite och njut samtidigt som du gör sånt du aldrig tycker att du hinner med, både roliga saker och "måsten". Jag tror säkert att du kommer hitta tillbaka till motionen, du är ju träningsmänniska i grund och botten (vilket jag inte är...;) )
    Mina bruna byxor kommer från Wera/Åhléns.
    Kram och njut av din lediga dag nu! :)
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.