onsdag 2 september 2020

Äppel Päppel och bra salladsår

Tjingeling!
 Japp jag kan klaga men jag kan också berätta saker som är positiva. 


Ja som att det varit ett jättebra sallads år. Jisses vad med sallad det har blivit och fortfarande blir. 


Sådde ju en sen rosé sallad som börjar knyta sig nu. Den där lite beska krispiga smaken ni vet.


Sedan verkar det som att vi får några äpplen också. Jippie! Inte i överflöd men ändå. Vi får äpplen! Oj vad jag ska njuta av den äppelpajen. 


Trädet är 10 år gammalt och jag satte det som ett minne efter min bror som gick bort. Hans favoritsort. 


Nu har det inte levererat så värst mycket men skam den som ger sig heter det ju. Maken klipper och har sig. Vi sprutar såplösning på ohyran och jaaa kanske, kanske det blir lite njutning på äppelfronten i år. 
Tänk att hösten är på ingång. Bara en grad i morse. Huuuua!


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ohh så gott och så härliga bilder

    SvaraRadera
  2. Underbart med egenodlat! Allt ser så inbjudande ut.

    Kramar från Eva-Mari, som tackar för fina kommentaren.
    Gör slag i saken och utnyttja din innestående present!

    SvaraRadera
  3. Finns inget bättre än egenodlat.
    Äpplekaka till en kopp kaffe är inte fel alls.
    Det går snabbt neråt på termometern när hösten kommer.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att mycket betett sig lite lustigt i år, både sådder och mer perenna växter. Våra äpplen har nog tyvärr rönnbärsmal allihop, men lite ska jag väl kunna göra paj på :-) Otroligt vacker sallad.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så kul med äppelträdet! Sånt gillas :) Hemmaodlat...
    1 grad, ja det kan man kalla lite kyligt OCH höstigt.
    Ha det gott Pia!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.