lördag 5 september 2020

Traditionellt och så

I dag firar vi födelsedag här. 



Ja firar och firar. Vi gör så gott vi kan i corona tider. Förkylningssymtom gör att vi firar själva här hemma med en maträtt som alltid önskas när maken fyller år. 



Räkcrepes! 
Ja till lunch alltså. Till middag blir det annat. 



Jag har jobbat lite med en annan sak idag som också är lite av en tradition. Nämligen att sammanställa vår plan mot kränkande behandling.  Något jag nördat in mig på under några år nu. Oj så spännande och nyttigt. Jag lär mig så mycket och fått ett helt annat sett att se på saker och ting. Nyttigt. 



Det handlar i stort om att främja ett socialt klimat fritt från kränkningar. Att bryta normer och ha ett öppet sinne. Sedan tränar jag lite grann på att vistas inomhus. Usch så tråkigt. Jag får panik när jag tänker på att man snart måste stänga dörrar och vara inne för att det blir för mörkt och kallt. Men allt har sin gång och det ska nog gå bra det med.




Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ett glatt grattis till mannen och ja nu mörknar det fort på kvällarna. Bara att gilla läget som man säger...
    Varm kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Grattis till din man och här fyllde min gubbe år igår.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja,då var det dags igen med firandet...varmt Grattis Leif!
    Ha en fortsatt skön födelsedag med sol i sinne och ett underbart september med lingonplockning i skogarna...Pia passar nog på att följa med ..då blir det lättare vara inne sen’.
    Kramar !

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.