måndag 7 september 2020

Lite vemod minsann

Det är något med September. Något vemodigt och lite sorgligt, början på hösten och vinterperioden.



Borde ta tag i saker och ting i trädgården men vill inte riktigt. Vill inte att det ska vara höst redan. Hur ska man orka tänker jag.  Tänk om jag kunde ha den energin som finns hos mig på våren. Det vore fint det. 



 Orosmoment, ja för jag gillar ju trädgården och allt vad det för med sig. Men just nu hittar jag ingen inspiration och ingen motivation alls. 


Man jag ska kika runt lite och få inspiration hos andra. Tänka att jag tar en liten bit i taget så ska det snart vara höstfixat och fint här också.



Vackra färger är det i alla fall på det mesta i rabatter och krukor. 


Så jag avvaktar ett tag till med att tömma och kasta sommarblommorna. Palettbladen är ju bara så himla fina. Det blir skott på dem minsann.


Dom där pelargonerna som såg så ynkliga ut, de tog sig till sist så snart åker dom in på uterummet för att vi ska kunna njuta länge.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Trist när man ser att det brakar iväg mor hösten och att sommaren åter är över.
    Här igår efter middag kväll vände vädret och det började att blåsa. Riktigt höstblåst, det hörs så väl tycker jag. Men värmen finns ju kvar längre här fast vi får höst.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Visst går sommaren alldeles för fort men en del höstdagar är ju fantastiska och du ska se att lusten att fixa kommer tillbaka. Blommar fint i din trädgård ännu ser jag!
    Allt gott! /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Jag längtar redan till nästa sommar! Ändå gillar jag hösten mycket. I alla fall September och Oktober...
    Men åh så fina sommarblommor, de kan du ju inte kasta än! Ha inte för bråttom... även om almanackan säger September så blommar ju dina blommor så fint ännu!
    Jag ska satsa på sensommar/höstblommor när jag ska anlägga den nya rabatten här hemma. Vi är ju "borta" fyra veckor precis mitt på sommaren... när vi kommer hem börjar de ha gjort sitt, våra blommor...
    Hoppas du hittar lite inspiration igen!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Hej Pia!
    Tycker det blev olidligt varmt ett tag i augusti, så jag njuter av lite svalare väder, och har fått ny energi.
    Men visst känns det trevligare på våren när man har en hel ny säsong framför sig.
    Dina blommor kan stå ett bra tag till, så fina fortfarande.
    Ha det gott /Kram, Marika

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.