tisdag 8 september 2020

Farmor igen

Jag fattar inte riktigt men nu har jag plötsligt tre barnbarn. Hur kunde det ske liksom? 


I dessa Corona tider så har umgänget begränsat lite eller faktiskt en hel del som ju är bekant. Nyligen anlände Prinsessan Kensi. Lillasyster till Milli. Det skiljer bara ett och ett halvt år systrarna emellan. Milli var ju min lilla snödroppe och Kensi får bli min augustis blomma luktärt. Den som jag aldrig lyckats med, men det har ju min son. (jag fick ju aldrig någon dotter) Betydelsen av namnet Kensie är ”Den vackra” och på arabiska betyder det ”Min skatt”. Så jag tänker att utan den sista bokstaven e så är det typ samma sak.


bilderna är inte tagna av mig men redigerade av mig, därav mitt namn på bilderna
Välkommen lilla du ❤️

Kram Pia

8 kommentarer:

  1. Vilken liten fin augustiblomma och stort grattis till att du blivit farmor igen.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Åh vilken ljuvlig liten Kensie! Hjärtat fylls med barnbarnskärlek.
    Det rullar på för farmor nu!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Hej igen, du kan vara lycklig som får vara farmor till dessa små prinsessor! Att ge dem av dig blomsternamn låter så rart. Jag brukar tala om rikedom, menar då barnbarnen de är den största och mest underbara gåva vi får!
    Lovar dig många underbara stunder tillsammans med dina barnbarn framöver. Tiden går aldrig fortare än då vi inte träffar dem dagligen, helt plötsligt springer de omkring bland dina blomster i trädgården. Kramar från en mormor...

    SvaraRadera
  4. Åh, grattis till den söta lilla Augustiblomman!
    Ja, tänk... du som för några år sedan nämnde att du säkert skulle få vänta länge på barnbarn... nu har vi tre var, både du och jag <3 Jag som "bara" har döttrar har hittills fått två lillprinsar och en lillprinsessa som barnbarn. Tvärtemot din skara, alltså ;) :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Men så underbart! Stort grattis till farmor! Vilka fina barn. Jag har inga egna barnbarn ännu men har hört att det är livets efterrätt.

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis till en sån fin liten tjej! Måste vara ljuvligt med barnbarn tänker jag!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Grattis Pia! Härligt med barnbarn!
    Lena.K.

    SvaraRadera
  8. Men så mysigt <3
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.