lördag 29 augusti 2020

Det ordnar sig

Ja det är så jag oftast brukar tänka om något inte blir sådär som jag tänkt mig. Fast det ordnar sig kanske inte av sig självt. En får allt hjälpa till lite för att det ska ordna sig.  



Kände mig missnöjd med ett besked och kunde inte riktigt släppa tanken på det. Jag bakade bröd, jag åt god middag jag gjorde till och med en efterrätt som ska med på kvällens kräftskiva. Tänk om min kollega inte berättat att hon skulle göra en Banoffeepaj


Då hade jag förmodligen aldrig köpt en burk Dulce de Leche, inte ens vetat vad det är för något. Märkligt! Fast inget av det hjälpte. Jag sov som en kratta vilket är ett underligt talesätt förresten. Surade och tjurade, vände och vred. Sedan läste jag ett citat hos Annika
"Om du inte gillar något, ändra på det. Om du inte kan ändra på det, ändra hur du tänker kring det"
Sen gick jag in och sov en stund och bestämde mig för att göra exakt så.
Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord...verkligen och hoppas du får en glad lördag :)
    Kram från ett regnigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  2. Tänkvärda ord och ack så sanna :-)
    Ha en mysig lördag. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.