fredag 28 augusti 2020

Buketten i sensommaren

 Vi bestämde att vi skulle grilla och att sitta inne vid köksön och äta är ju inget alternativ, absolut inte när det är Augusti. Vi ska sitta ute eller på uterummet. 


Så är det bara. Jag scannade av läget och blommorna i krukan borde bytas ut omedelbart. Min tidiga fredag och känslan av fredagsmys så steppade jag ut och knipsade lite i rabatterna. Ett glas Prosecco på bordet och saxen i högsta hugg. Så här blev det. 

  
Till det grillade blev det en hemgjord potatissallad av restpotatis.  Så himla gott! Har jag delat mitt recept tro?   


Tröttmössan är på och i morgon väntar roligheter. Ska göra en Banoffee pie att ta med på festen. Ni ska få se.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Härlig bukett! Dill i blom är väldigt användbar :)

    Ha det så kul på festen! kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.