torsdag 30 juli 2020

Lite mat igen

Äta det verkar vara det enda vi gör om dagarna. Vi har ätit ute lite då och då för att få lite känsla av semester. I går åt jag kycklingwraps i en korvmoj. Supergott och inte alls så många points eftersom jag sa till om minimalt med dressing. Men för det mesta så lagar vi maten här hemma. 


En av mina favoriter är stekt torskrygg med god sås. Jag testade att blanda ner rädisor bland potatisen och gjorde en god sås med dill. Jättegott! Receptet hittar man här.
Maken fick för sig att smasha potatis och sedan grilla dem en dag. Mums! Serverades till grillad kycklingfilé. En annan rätt av mina favoriter. Skulle kunna leva på fisk, skaldjur och kyckling. Ja och en och annan färskpotatis.


Man måste ju testa lite och inte bara köra på i gamla hjulspår. Utanför vräker regnet ner men det blir nog grillad i dag med, nja eller kanske inte med närmare eftertanke. 



Coleslaw sallad blir det visst till ändå. Det är gott det med.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Allt med fisk och skaldjur är så gott tycker jag med.
    Ha en fin och bra fredag.

    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.