onsdag 17 juni 2020

Svalkande kaffedrink

Sist vi var och fikade hos vårt andra barnbarn så blev vi bjudna på en härlig kall kaffedrink. 


Om det heter Frappe eller iskaffe eller kall latte det låter jag var osagt men så här kan man göra. 
När man får kaffe över så ställ in det i en kanna i kylen eller frys i ispåsar. Sedan när det plötsligt blir en het sommardag så häll upp lite mjölk i en kopp, dra i några kaffeisbitar och lite kallt bryggkaffe från kylen.


 Jag hade i lite vaniljglass för att få lite sötma men det går ju bra med strösocker eller helt utan. Tack Sara för tipset. Sara skriver förresten så fina dikter om hemvården och livsöden på instagram på (@som_uttrarna
Kika in så får ni läsa, det berör.


Nu ska jag ägna mig åt soffan en stund. Slipper ju vattna idag.

Kram Pia






3 kommentarer:

  1. Hallå där...
    Äääääntligen sitter jag vid datorn och läser så jag kan kommentera...
    Jag vet inte hur många gånger jag har försökt till blogspotadresser...men det går inte från paddan och det är från den jag nästan läser alla bloggar numera....helknepigt och surt när man skrivit lååånga kommentarer om allt möjligt som inte kommer fram...som om dina gölliga barnbarn och hemgjorda hästar...smarriga recept och SÅ otäckt med mannen och tur det gick bra...
    Jaja...
    Nu som sagt...

    Så underbart med semester och vad härligt med båttur på havet...Jadu...vänner och sånna där utflykter är ju ren och skär vardagslyx... <3 NJuuut av din semester nu...ska bli härligt att få smygkika lite på allt ni pysslar med.
    Kraaaaaam Katarina

    SvaraRadera
  2. Kalla kaffedrinkar är så gott när det är varmt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. mmm, den såg god ut! SKall prova!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.