torsdag 18 juni 2020

Sommarblommor och broderad duk

Hoppsan! Nu är det ju Midsommar redan. Hur fort gick inte det liksom. 



Känns som om man blev snuvad på Maj faktiskt. Jag skrotar runt lite med dammsugaren för att känna att det är Midsommarfint. Letar i linneskåpet efter den där broderade duken som jag brukar ha. Traditioner ni vet. Eller? Ska jag strunta i det? Äsch jag vet inte... 



Blommor ska det vara i vaserna. Både inne och ute, ja lite här och var.  Jag klipper gräset här uppe i alla fall. Försöker se det positiva med vildvuxen blomsteräng på halva tomten. 



Djupa andetag och Tack för Maskinservice i byn. Snart så är åkgräsklipparen kanske hel igen. Just det, att baka brytbröd till i morgon var på min lott. Ska bli roligt för jag har en liten plan.
I morgon ska vi fira Midsommar tillsammans ute och på avstånd. Så som vi brukar Det är fyra generationer nu. Mäktigt!  



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Verkligen har tiden rusat fram.
    Härligt med buketter på borden både ute och inne.
    Önskar dig en Glad Midsommar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt Pia!

    Glad midsommar!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.