måndag 8 juni 2020

Gult i rabatten

Oppps! jag kom av mig lite på serien. Men eftersom allt verkar vara lugnt ett tag så kör jag på igen. Tack för alla fina kommentarer. Uppskattas.
❤️
Om man tycker om gult så är denna växt Gulltörel ett bra val. 


Den trivs i soliga lägen och tål att torka ut lite faktiskt. Det är ju OK tänker jag.


Den bildar liksom en boll och lyser upp tillvaron. Stort gilla på det. På hösten så blir bladen vackert röda. Lång tid att beundra alltså.


Den samsas här med storken som stångas med en tunna. (helt normalt hemma hos oss) Randgräs, dagliljor som också kommer blomma i gult alldeles snart och den lilla tuvan till höger Våradonis. Även den är gul som synes. Tunnan ligger där i lilla dammen för att tätas om någon undrar. Ha Ha! Ska bli något trevligt med den så småningom.

Kram Pia 

5 kommentarer:

  1. Vi har en också, stor och jättefin. Dammar är bra till mycket :) Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Pia,

    Så vackert! Grannarna på andra sidan gatan har en sådan och jag skall smyga över och fota när de inte är hemma :-)

    Ha en underbar dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  3. En sådan hade vi i huset i Sverige.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Gulltörel fanns och finns vid huset när vi köpte det. Har flyttat run dem i evigheter, delat dem och de är så tåliga och piggar verkligen upp.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Ja den där dyker upp lite överallt, otroligt gult solig och vacker! Tåligt gillas :)
    Jamen helg igen Pia! Hänger du med i tiden? Laddad för en skön midsommar?
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.