lördag 6 juni 2020

Nationaldagen 2020

Det började som en skakning på nedre däck... Nja inte riktigt men nästan. 


Att bli väckt mitt i natten för att ens kära har smärtor i bröstet som strålar ut i armen är ju inte så magiskt precis. Ringa 112 vanka av och an för det tar lång tid att komma ut hit vill jag lova.  40 minuter känns som en evighet. Gode gud låt honom inte dö. Så tänkte jag hela tiden. Sen stormade de in, tog honom direkt ut i ambulansen och jag fattade typ ingenting. De pratade inte ens med mig. Corona! 


Nu gick det bra men jag måste ju erkänna att det finns bättre sätt att fira nationaldagen på. Som i fjol när vi samlades och brassade våfflor i solskenat, tillsammans utan rädsla för någonting skrämmande och farligt direkt.


Jag är så tacksam för vårt välstånd, sjukvården som är fantastisk och ambulanspersonalen. Kör i hög fart mitt i natten för att eventuellt kunna rädda liv. Ja de körde så fort att de missade vår infart. Jag sprang ut barfota i morgonrock och viftade som en galning med armarna.  


Så vad jag vill säga är väl kanske, Ta hand om varandra, lev väl och fira Nationaldagen på bästa sätt. Själv har jag druckit sjukt många koppar kaffe och tänkt tusen tankar.





Kram Pia

12 kommentarer:

  1. Men åååh.... fy vilken mardröm :( Förstod aldrig riktigt, var det Corona, eller...? Hoppas innerligt att "allt är i sin ordning" igen... Usch ja... det är ovissa tider vi lever i, det gäller att ta vara på varandra och vara rädda om oss själva och om varandra, samtidigt som jag tror att vi måste försöka kunna LEVA för att inte gå under psykiskt...
    Många kramar till dig och dina nära och kära!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Maria inte Corona utan hjärtproblem. Men eftersom det är corona så är personalen väldigt noga med att inte vara inne i huset för länge eller prata med någon. Avstånd du vet./ Pia

      Radera
  2. Men oj så tråkig början på dagen, skönt att det gick bra och att du snart har din man hemma igen. Varma kramar Eva

    SvaraRadera
  3. Hu, ruggigt, förskräckligt, men hoppas allt löser sig.
    Varma kramar
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Glömden ändra adress, men du vet att det är Ätliga trädgården som gäller
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken fasa! Hoppas att det har gått bra. Nog har vi det bra på de flesta sätt i det här landet.

    Många kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Det är alltid skrämmande med sjukdomar som kommer plötsligt och som man inte vet vad det är.Hoppas att allt löser sig till det bästa.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  7. Åh , vad är då mina små bekymmer.. kom inte iväg bönderna sjuka båda två..är Leif kvar på sjukhuset för din skull hoppas jag det, då kan du vara lite lugn.
    Du berömmer sjukvården och det med all rätt , tack för din syn på den .Mina tankar är hos er båda kramar!
    Astrid.

    SvaraRadera
  8. Åhhh, vet precis vad du gått igenom. En stor kram och var rädda om varandra. Kram Annika

    SvaraRadera
  9. OJ! Men så himla skönt att allt gick bra trots allt...förstår att du blev skakig, vem skulle inte bli det???
    En varm kram från mig, ta hand om varandra nu!
    Titti

    SvaraRadera
  10. Men oj, vilken tur att det gick väl <3
    Var rädda om varandra och ta det lugnt. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Så skönt att allt gick bra och var rädda om varandra.
    Styrkekram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.