söndag 28 juni 2020

Bland fläder och porlande vatten

Den här värmen är ju så himla ovan om man säger så. 


Jag klagar inte alls men försöker hitta strategier för att få dagen att bli uthärdlig. Men som en rastlös person jag är med kanske en outtalad diagnos så är det jobbigt att bara sitta och låta tiden rinna iväg. Inget blir gjort så som man tänkt ni vet. För vem orkar liksom? Nåja man får hitta på något. Vi tar en sväng med bilen, AC är skönt. Då kommer jag på att det är tusen trädgårdar idag, Som jag faktiskt tänkt delta i men lämnade WO på grund av en massa saker.  Vi hamnade emellertid i en handelsträdgård inte alls långt från oss. Men Hallå! Jag dööör så fint. Kolla! 





Hemma igen så sökte vi skugga och rensade lite vid dammen. 


Japp ni ser rätt. Jaharå man får ta ett glas vitt där och mysa lite bland fläderbuskar, alunrot och vattenfall.


Det är bra rogivande det där med porlande vatten ändå. 


Nu är marken lite ojämn just där så maken for omkull i en rörelse. Jag skrattade hjärtligt. Hur kunde det ske liksom. Men strax efteråt när jag skulle böja mig lite åt sidan för att ta upp mitt glas så for jag också omkull. Mera skratt så klart. Vi var verkligen inte onyktra alls eftersom det var första glaset.  Men roligt var det.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Godmorgon Pia,
    Ja, man kan lätt bli rastlös i värmen men jag tror att det bara gäller att försöka släppa taget om allt som man vill och som behövs göras.
    Så vacker handelsträdgård. Ja, vatten är ett helt fantastiskt inslag, livets blodådra om du frågar mig.

    I dag regnar det i Dalarna och det behöver vi verkligen.

    Ha en fin dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker handelsträdgård. Vatten är så rogivande att vara vid.
    Ha en bra ny vecka nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.