måndag 20 april 2020

Snickeriverksamhet

Jag är lite av en tokfia till och från. Väldigt impulsiv och målinriktad. En del skulle kalla mig för envis kanske. Strunt samma för jag älskar mina galna infall. 



Jag reflekterade lite över vad som erbjuds på vår utomhusverksamhet på jobbet. Det vanliga som hinkar, spadar, cyklar, bollar, bilar, traktorer, grävskopor och så ett utekök och en glasskiosk finns. Ja några dinosaurier också. Jag saknar något men kom inte på vad först. Sedan slog det mig att det var något med omsorg och vård. Kanske det skulle vara kul med en häst. 



Jag googlade fram en och hade en konversation med kollegor och så bestämde jag att vi skulle snickra en. Maken och jag. 



Jag hittade förebilden på nätet som sagt. Sen var det bara att sätta fart. Ok det var lite klurigt att räkna ut vissa saker. Jag hade absolut inte klarat av det själv. Om man eventuellt tycker att det är en väldigt långryggad häst så är det för att man ska kunna rida två på samma gång.



Så där nu är den nästan klar. Bara lite öron ska på plats. Hoppas barnen kommer tycka om den.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Jamen vad du kan! Imponerad!! Hästen blev ju för fin och klart den kommer att gillas skarpt :)
    Ride on Pia, hoppas du får en fortsatt härlig vecka...
    Kramis Titti

    SvaraRadera
  2. Lite tokfia behöver det finnas i oss alla, annars blir livet tråkigt... så fin hästen blev, den kommer barnen att rida långt på.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Barnen kommer att älska den! Så kul idé. Fler spontana projekt Pia!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Klart barnen kommer att gilla den. Den är ju jättefin.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.