onsdag 22 april 2020

Finns alltid något att göra

Dagarna bara rasar iväg. I går arbetade jag 13 timmar med olika saker. Allt från mitt vanliga jobb som barnskötare men även som kokerska och snickare. Roligt och spännande men sååå sjukt trött jag var när jag kom hem efter ett APT. 


På mitt jobb så finns det liksom alltid något att göra. Så är det hemma också. Finns tusen saker som behöver göras och ytterligare några till som måste göras. Jag hade planer för min lediga eftermiddag men, nej. Jag orkade verkligen inte. Man måste bara få vara och vila lite också. Ja för att orka vidare. Så jag slog ner rumpan i en stol i solen. 


Plockade lite blommor och tänkte att i helgen ska jag fixa prismorna som ramlat ner. Jag ska måla om de vita stolarna igen!!!!
 Vi ska få pallkragarna på plats. Ja det finns ju alltid något att göra. Vilken himla tur.



Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Jo, nog finns det att göra! Ibland fattar jag inte hur jag hann något överhuvudtaget när jag jobbade heltid...??? Mer än att förvärvsarbeta då ;)
    Fast man tycker att man har massor att göra så är det jätteviktigt att bara få sätta sig i solen med gott samvete! Helt rätt! Bättre att samla kraft att orka det man ska en annan gång än att göra det när man egentligen inte orkar.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jaså du, nu är du igång igen, för väl, för då förstår jag du mår bra.Minns hur det var då jag jobbade heltid , tänkte ska bara vila en stund...det blev en kvart sen på med jobbar kläder av annan sort än det vita förklädet och blåa klänningen ,sen på huvudet satte man en liten vit mössa så fin...sen blev man syster so de så fint kallades.
    Som du skriver hann med att göra ..de undrar jag också.,l
    Ser ju du målade drivbänken med falurött, ska ju matcha huset..nåja fint blev det.
    Snart har jag avslutat mitt arbete som leverantör av nysådda ,skolade växter till min dotter som klagar på att Jag hinner inte , måste tvätta kor , får besök, och att vattna det hon fått! Jaja, klaga månde vi. Du

    SvaraRadera
  3. När man jobbar mycket, behöver man verkligen unna sig att vila lite då och då utan dåligt samvete.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Ja, det är tur man sällan är sysslolös. Vad tråkigt det hade varit. �� Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, alltid finns det något som ska göras. Men ibland måste man bara slå ner rumpan och njuta av vädret.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.