torsdag 2 april 2020

Fikabröd i frysen

Hej! 
Vad roligt att ni gillade mitt lilla bord i förra inlägget. Jag blir sååå glad över alla kommentarer jag får. Nu till dagens ämne. 
Jag gillar egentligen inte att baka. Men gör det ändå märkligt nog. Kakor är värst.


I alla fall så var det så att när jag gjort  kokosmjölk så kunde jag ju inte bara kasta bort kokosen som blev kvar. Nej, nej så jag googlade fram ett kakrecept med havregryn och kokos. 


Nu skulle smöret röras med sockret poröst och vitt. Jaha, jag tog elvispen och först fastnade hela smörklumpen i visparna. Stön! Peta loss byta till degkrokar. Ja men då lossnade den ena så det flög kakdeg både här och där. Suck och stön och F-n också. Vilket stresspådrag! Till slut så låg det äntligen några bollar där på plåten. 


Tryck lätt med en gaffel. Jaha, enkelt. Nix för gaffeln fastnade så kakan följde med upp. Åhhh jag blir galen, varför bakar jag när jag vet att det blir så här. Maken säger lite snällt, blöt gaffeln så ska du se att det går lättare. Japp det gjorde det. Sedan skjuts in i ugnen. Egentligen ska man ringla smält choklad fint över. Jag tror bestämt att jag ger tusan i det. Dom får duga så här.  


Jag passade på att baka kanelbullar också, det gick mycket bättre. Sedan ligger det visst en bit rulltårta i frysen också. Ja ni, tänk... när man har fikabröd då kan ingen komma och fika. Attans så tokigt det kan bli. Två bullar låg och torkade på bänken i påsen. Skatorna fick dom. Trevligt att någon vill ha mina bullar.


 Receptet på havrekokoskakor finns här. Några chokladknappar hade jag inte, fick gå ändå.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Alla är vi barn i början, eller hur man nu säger. Men jag tycker dina kakor och bullar ser jättesmarriga ut. Skulle gärna ta en kopp kaffe till detta om jag bodde i närheten.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det var nog gårdagen som spökade för jag bakade med och mina bröd fastnade och trilskades de med, kakorna ser jättegoda ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ja nu var det fyllt med mumsigheter =D

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.