tisdag 31 mars 2020

Litet teakbord

Jag har länge velat byta ut vårt runda brickbord i plåt till ett mindre rektangulärt i teak. Har letat på loppisar och secondhandbutiker, men icke. 



Nu hände det plötsligt att en butik visade sakerna de hade på en liten film via FB. Ja men titta där stod det ju. Jag stannade filmen, fotade av bordet och skickade en förfrågan. 



Finns det kvar och hur mycket. Olidligt spännande väntan. Efter ett tag kom svaret. Ja det är kvar 130:- Ok jag köper. 



Svishade över pengar och så skulle bordet ställas ut så vi kunde hämta det, Helt utan att behöva träffas. Så smart i dessa tider! 



Kanske det är i minsta laget men äsch, jag är nöjd. Precis så som jag hade tänkt mig med den ribbade pinnhyllan under.  



Jag hade ingen teakolja hemma så det fick bli olivolja istället. Funkade bra. Nu kom glasunderläggen fram också. Nej för inga fula ringar efter glas vill man ha på sitt nya fina bord.   




Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Vilket klipp du gjort, ibland ska man ha tur.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ett pangfynd Pia! Grattis, du tjänade minst en femhundring där! Så fint.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det är så trevligt när man hittar det man söker efter då blir man glad för en lång tid framåt och för en billig penning dessutom.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Jättefint ju! Ett riktigt fynd måste jag säga!! Tumme upp!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Wowwww, så fint litet bord. Där gjorde du ett klipp. Kram på dig.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.