fredag 27 mars 2020

Trädgårdsjobb

Äntligen kom dagen då jag kände mig piggare än på länge. Torsdag 26/3- Ingen täppt näsa, ingen hosta eller huvudvärk. Jag städade lite inne, eller ganska mycket för när solen kikar fram så syns det vart man fuskat. 


Huset doftade fräscht av grönsåpa när jag klev ut genom ytterdörren. 
Sedan satte jag på mig mina arbetshandskar och rensade grusuppfarten från grästuvor.


 Eftersom det sluttar så försvinner en del singel neråt. Så fram med skottkärran och spade. Några kärror blev det och jag är nöjd med resultatet. 


När jag ändå var på den delen av gården så tog jag och rensade upp vid boden och den rabatten där. 


Det står ju en stor gran där så sjuttioelvatusen kottar skulle bort förutom grenar, gammalt visset och ja ni fattar. 


 Fortsatte med att kratta under andra granen men där tog krafterna liksom slut. Jag tar resten sen tänkte jag. Eftersom vädret var så fint så hälsade vi på hos mina föräldrar. På avstånd utomhus med lite grillad korv. De ville ha hjälp med att klippa buskrosorna. 


Då kan det bli lite så här. 
Det blev lite mer än rosklippning, kan ju inte låta bli fast efter halva rabatten så var jag tvungen att avbryta. Jag orkar inget mer. Hur roligt det än är så får jag erkänna att orken inte finns som förr. Kan ju bero på att jag suttit och suttit i veckor också. Ska bli ändring på det nu. I dag ska jag fortsätta här hemma med trädgårdspyssel. 


Jag har gett mig den på att vi ska laga gärdesgården också så jag släpar hem aspar som de röjt ner här utanför. Några åt gången. Ja jag vet att det ska vara gran men det funkar med asp också. Jag har googlat! Livet känns roligare nu när vi kan vara ute och greja. På måndag är jag förhoppningsvis på jobbet igen. Två dagar symptomfri var det ju. Men nu kör vi fredagsmys=trädgårdsfys hela dagen.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så härligt att känna att krafterna och orken börjar komma tillbaka.
    Ta inte ut dig för mycket nu så du stupar igen.
    Ha en skön och härlig fredag i din fina trädgård.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt att du börjar känna dig bättre. Visst är det härligt med solen och värmen. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Man behöver inte göra allt på en gång! Skämt o
    å sido, så är det ju skänt när man känner krafterna återkomma och man vill ju så mycket. Fint blir det!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Du är på hugget! Kul!! Ja jag drar med en kvist hit o dit...sen trött! Hoppas energin infinner sig snart :)
    KRAM

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.