måndag 17 februari 2020

Vackra fat

Snart ska jag gå på drej/keramikkurs, jag fick ju det i present av mina kollegor. Undrar bara vad jag ska göra för något av leran. 


Jag har arbetat med lera innan. Först i skolan på högstadiet där jag hade konst som tillvalsämne i tre år. Även på min utbildning till barnskötare fick vi prova på att dreja och jobba med lera. Sedan på en ABF kurs här i vår lilla by för många år sedan. 

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
Jag skulle faktiskt vilja göra ett fint fat. Ja vi får väl se hur det går. Lovar att visa resultatet och själva processen också.

Kram Pia  

Innehåller annonslänkar från Royal Design


Mys uppläggnings Fat här från Mateus

2 kommentarer:

  1. Vilken fin present att få. Ska bli kul att se vad du kommer att göra för något.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Det är sådana presenter som ligger i topp bland de önskningar man har på lager om någon frågar.Du verkar vara en konstnärlig och kreativ tjej med många bollar i luften samtidigt !
    Roligt att se och läsa om dina förehavanden bland blommor frön och nu detta med keramik , heja dig!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.