söndag 16 februari 2020

Tapetfundering och inredningsfråga

Ja jag vet att jag har babblat om att tapetsera om i gästrummet i åratal nu. Men till våren ska det bli av har jag bestämt. 


Om det nu blir tapet eller kanske jag bara målar, det får vi tänka lite på. Jag skulle gärna ta mot tips om tapet som passar i rummet som kommer fortgå i lite marin stil. Ja lite Lexington/ New England inspirerat. 


Tar gärna emot inredningstips överlag. Så många som kan bättre än jag. Känner mig hemskt vilse nu för tiden. När man kollar så här på bilden så ser jag ju direkt att den blåvita vasen i hörnet måste bort. 

Sådär ja. Mycket bättre med en korg. Kan det bli fint med en randig tapet? Jag är lite osäker på det.

Bild från tapetshopen
 Jag är ju inte den som gör om så jätteofta så jag måste verkligen tänka klart innan jag sätter igång. En sak som jag gärna skulle vilja ha är en kudde med latitud och longitud för just Ryttarängen. 


  Så vad skulle ni gjort med utgångspunkt från det som finns? I bland kan en liten spark där bak behövas. Några små tips som inte kostar en förmögenhet.





Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Jag kan inte sådant där så kan tyvärr inte ge dig några bra tips.
    Men jag tror säkert att du får till det så det blir fint.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vad kul att göra om, även om jag känner till hur det är med "startsträckor..."
    Roligt med tapet tycker jag, fast det är nog för att jag själv är så sugen på tapeter just nu... ;) Jag googlade lite för kul på New England tapet, och fram kom det nästan bara vit- och blårandiga tapeter, så det tycker jag du skall köra på om det är en sån känsla du vill ha! Och korgen gjorde sig jättebra där!
    Lycka till!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Jag skulle nog tipsa om randigt eller ev med stjärnor på (om du vet vilken sort jag menar?)

    SvaraRadera
  4. Så kul med tapetfunderingar! Jag har ju nyss varit där när jag letade halltapet. Inte lätt eftersom det finne en miljon att välja på. Jag tycker också en randig, klassiskt och man tröttnar inte så fort. Såklart en blå-vit om du vill ha New Englandstil. Lycka till!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Tycker du har fint. Du verkar kunna detta bra. Kan du inte göra en egen kudde med latitud och longitud t ex trycka bokstäver och siffror med textilfärg på en enfärgad kudde? Du verkar vara så kreativ.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.