onsdag 19 februari 2020

Utomhusjobb-vårtecken

När solen skiner från en klarblå himmel och det inte stormar och viner kring öronen. Då är det så himla underbart att leva. 


På jobbet swishade jag runt med piasavan så armarna värkte. All denna grus överallt. Man vill så mycket men orkar hälften. Nåja härligt att vara ute som sagt och jobba sig varm. 


Väl hemma så hade maken fortsatt med att kantskära plattraden som jag påbörjat. Jag är lite av en pedantisk egoist i trädgården tyvärr. Vill ha det på mitt vis. Vi hjälptes åt att forsla bort grästuvorna, sopade igen och så krattade jag upp alla kottar som blåst ner i ovädret Dennis. Maken forslade tillbaks allt till skogen med skottkärran.


Ännu ett skönt utomhuspass i solen. Jag älskar verkligen våren. Älskar när vi jobbar tillsammans. När jag skulle fota lite efteråt så träffade jag grannen, vi har inte setts på ett tag. Stod och snackade över staketet. Ett härligt vårtecken bara det. 

Korallkornell

Jag tror bestämt att jag kommer somna ovaggat i kväll.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åhh så härligt att hinna med att vara ute en sväng. Det är när vädret blir våraktigt som jag kan ångra mitt yrkesval som kontorsråtta, men å andra sidan får jag ju lön :o
    Jag får helt enkelt använda helgerna till utomhusarbete.
    Ha de gott och njut av våren. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Helt overkligt att trädgårdsarbetet kan gå igång i mitten av februari! Fantastiskt!

    Ha det fortsatt fint.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken härlig dag. Och så skönt att det har blivit bättre med din fot. Vissa dagar är bara guld. Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Härligt när man kan vara ute och påta i trädgården, och det redan i februari.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.