torsdag 20 februari 2020

En liten present

Tänk att det är så roligt när man får spontanpresenter. När man inte anar eller förväntar sig något. Kanske det allra bästa ändå. 


Det var precis vad som hände i går. Just det, det ligger en liten present till dig där inne. Min kära make vet vad jag blir glad över. Ett litet kit med planteringsprylar. Sååå gulliga och bra att ha. En annan present som jag fick på posten var ett gäng fröer från en face book vän. Inte bara fröer utan några små träbestick också.

 Jättefina och användbara. Bland fröerna så fanns där ett gäng tomatfrön som jag sådde. Men.. Kolla här endast en enda tog sig. Jag får vara rysligt rädd om den. 


I helgen ska jag börja skola om några chili. Längtar!

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Glädjen är minst lika stor att ge bort något.Sörj inte över dåligt grodda frön, Jag har nog också lite tomatplantor över som du kan få av sort som du inte har kanske..
    Måste skola ut lite plantor som börjat resa sig mot ljusrampen som äntligen kom med posten häromdagen.
    Så kul vi ska ha det i helgen med våra små älsklingar .Kramar till er i byn där det händer lite trevligheter!

    SvaraRadera
  2. Lika kul att ge bort något som att få tycker jag. Söta små presenter som du fick. Spännande med chiliskola, det får du berätta om sedan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så gulligt och omtänksamt... Det är det lilla som blir det stora ❤
    Mina paprikor är på väg upp nu, så nu är det dags för tomater hos mig.
    Nu vill jag veta var du hittade ditt billiga bambuställ..???
    Kraaam Kate 🌷

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.