fredag 31 januari 2020

Sugen på lite sol

Nu måste den snart skina lite på oss tycker jag. Den där solen. Växten där i bakgrunden är från en julgrupp. Åderblad heter den visst. Inte bara jag som vill ha sol, nej alla växterna på fönsterbrädan skriker efter strålarna just nu.

Sista dagen i Januari och sedan så kliver vi in med stormsteg i Februari. Månaden då man ska klippa ner och plantera om sina pelargoner. Vissa påstår att man inte ska göra det samtidigt medans andra säger tvärtom. Jag tycker det är praktiskt att köra på när man ändå är i farten. 


Jag räknar mina pelargonkrukor och kommer upp till 22 stycken. Känns roligt om alla kommer överleva och prunka. Tänker på vad det skulle kosta att köpa nya. Ja för om man nu som jag vill ha många så blir det dyrt. När jag nu kommer klippa ner så blir det några sticklingar också. Älskar den här tiden på året. När det börjar om liksom.



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hoppas all dina pelargoner kommer igen nu. Härligt att se när allt sätter fart och börjar att växa.
    Ha en bra fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oj så många! Lycka är att de har klarat "vintern" även om den har varit ack så märklig...
    Hoppas din fot är bättre och vi hörs snart Pia :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.