söndag 12 januari 2020

Om jag vänder mig om.


 Ja och tittar lite bakåt. Då ska vi se.... 
Jag har valt en särskild plats i vår trädgård som vi ska kika lite på.
Här har vi Nuläget!

Så här såg den platsen ut den 6/8 2019. Jag är nöjd förutom att bänken behöver rustas upp och slangen grävas ned. Vårprojekt.


Nästa bild är från 16/6. Man ser tydligt att Flitiga Lisan är betydligt lägre och inte alls lika buskig.

2/6 Inte mycket alls för världen. Men jag är på gång, jajamensan. Pelargonen har inga blommor alls. Jag tror det är en stjärnpelargon men är inte säker.

27/5 Nyplanterad och pytteliten Lisa. Man passerar den här platsen på väg in och ut ur huset eftersom den ligger precis innan entrén.

🍀

Nu backar vi ett år till. 1/7 2018 En helt annan design kan man säga. Jag minns att jag ville att det skulle vara enhetligt. Jag körde zink rakt igenom på krukorna. Men när jag tittar på årets komposition så gillar jag blandat mer. Lite vitt och en korg mjukar upp. 


Den 7/6 prunkar bordet av petunian som jag sådde i februari. Penséerna kikar nyfiket upp ur zinkhinken.
 Hösten 2016 såg det ut så här.

 23/4 vårfika och penséer. Det ser jag fram emot och att få smida planer på hur det ska se ut på denna lilla plats 2020.

Kika gärna in på TrädgårdsFägring för fler "Om jag vänder mig om"

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Kul att bevara sina bilder och se hur en och samma plats förändras genom åren.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg och allt går framåt eller bakåt :) Visst är bloggen en liten dagbok i bilder...
    Nu får vi se vad vi hittar på denna vår!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Mysig hörna och alltid roligt att se samma plats i olika skepnader. Zink fint!
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Det är så kul att ha en sån bänk eller hörna som man kan göra stileben på när årtsiderna skiftar. Hur bra det än blir brukar jag ändå inte göra likadant typ nästa Jul utan det är roligt att variera sig eller hur?
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Kul o få se samma plats vid olika tidpunkter! Tycker också det var bättre med lite blandat! ����
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.