måndag 13 januari 2020

Inget var av i alla fall.



Hej Hej!
I går när jag var och handlade så märkte jag att kortet låg kvar hemma. Vänta, vänta jag åker hem och hämtar sa jag till kassörskan. 

Då kom jag på att jag kanske skulle köpa fikabröd också eftersom vi skulle få besök lite senare. Jag fick en bukett tulpaner av mamma som råkade vara på plats. Sen mot bilen med snabba fötter som vanligt, men så var det en grop i asfalten. Ja ni där låg jag plötsligt i geggan och skrek. Runt omkring mig låg mobil, tulpaner, bilnycklar och tigerkaka. Smärtan var fruktansvärd. 

Jag hörde hur någon kom springandes. Ja jag vågade liksom inte titta först. Trodde väl att det stack ut benpipor ur byxorna. Tack snälla ni som hjälpte mig upp, samlade ihop mina saker och tog mig in i bilen. Kram till er. Där inne i bilen märkte jag hur jag blödde i händerna. Väl hemma så bröt jag samman såklart. Tvättade grus ur såren och blev omlindad och ompysslad. 

I dag var jag på akuten för att röntga foten. Inget var brutet tack och lov. När jag berättade för läkaren att vi hade en resa till fjällen inbokad om en vecka så sa han. Så oturligt, det blir inte någon skidåkning för dig. Tyvärr!  (Oturligt! Jaha jag har bara väntat i 25 år på att detta ska ske.
Ta det lugnt nu och kanske det blir bra om ett par veckor, kan ta längre tid också. Ja det var väl allt för idag. Ok, att hoppa fram på kryckor, det är ingen lek. Bara så ni vet. 

Men fika går bra. Muminmugg på rea hittar man här

Kram Pia
Innehåller annonslänk till Royaldesign

5 kommentarer:

  1. Näääää! Det är inte sant!!?? Fy vilken otur du har vännen! :(
    Du får ta med dig bra läsning och korsord och göra det bästa av den där (skid)semestern... Om du nu ändå måste vila så kanske lite milöombyte skyndar på läkningen trots allt...
    Kram och krya på!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Nej, så tråkigt. Känner med dig. Hoppas du slipper ha ont. Kan ni inte boka om skidresan? Vila nu och tänk bara på dig själv.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  3. Men jösses vilken förbaskade otur du har.
    Vet att du gillar att åka skidor som du skrivit om på bloggen.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men stackare, hur mycket otur kan man ha?
    Du får göra det bästa av situationen och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Kära vän, Du är ett litet yrväder med många bollar i luften samtidigt...och jag som inbillade mig att du ändå skulle få åka till fjällen
    Men än finns hopp.
    Kramar till dig

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.