tisdag 14 januari 2020

Läsnyttigt och bloggtips

Tjingeling!
Japp jag låtsas vara pigg och glad, det blir roligare då. Idag ska jag studera lite. Få inspiration och kanske också lite lust att starta upp röj&rensa projektet. 

Ja inte nu men sedan när jag kommer hem igen från fjällen. Jodå klart att jag ska åka. Jag tror nämligen att jag kanske kan åka skidor i slutet av veckan. Fast nu ska jag börja med att tipsa om en blogg. 


Så läsvärd och underbar på många sätt. A little bliss heter den och du hittar den här. Det är en före detta kollega till mig som har den. Där kan man läsa om hennes kamp mot cancern, om kärleken till livet och om inredning m.m.. Det är tack vare henne jag dammar av mina böcker om Fenh Shui idag. Sedan på tal om läsnyttigt så kolla här vilken fin present jag fått av författaren och poeten Agneta. 

 Hennes fina diktsamlingar hittar du här. Eller så får man söka upp henne på FB 


Nix nu ska Pia blåfot sätta sig i soffan och läsa.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Men åh vad snällt! Tack så mycket, och vad roligt att du dammade av dina böcker! Det är så intressant!

    SvaraRadera
  2. Söt liten drivkruka, eller är det kanske en ljuslykta, eller så kanske den kan fungera som antingen eller? Fin i alla fall :-)
    Feng Shui har jag också funderat på, tänkte speciellt på det när vi renoverade vårt sovrum. Jag behöver väl bara plocka undan lite på mitt sminkbord igen och ta in någon slags grön växt för att det ska känna så där lugnt och harmoniskt igen :-) Det där med currykorsen har vi redan kollat så där är vi hemma ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Vilken fin drivkruka du fått.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Från oro till nya tag, härligt ! Du har goa vänner som tänker på dig!
    Fortsatt bättring och trevlig läsning.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.