tisdag 28 januari 2020

Klimatsmart tavla i köket

Det låg en affisch på köksön, något maken fått från Greenpeace. Vilken fin hojtade jag, den skulle bli fin i ram här i köket. 

Japp det tycker jag också sa han. Det var därför jag la den där, så att du skulle nappa liksom. Ha Ha! Han vet hur jag tänker min kära man. 
Lite nytt och roligt och om jag ska vara ärlig så behövs det något uppiggande. Min fot trilskas och gör ont, jag ska besöka läkare igen. Kan inte jobba eller vara i farten så som jag brukar. Det tar på humöret.

 Sedan fick vi bakslag på slutstädningen i fjällstugan. Det kostade kan jag lova. Jag som verkligen brukar vara så noga. Jag försöker släppa och gå vidare men ack så svårt. 



Suktade lite efter ett underställ i merinoull, hittade ett på kampanj men tyckte att det var lite dyrt. Jag hade fått två för städpengarna. Suck! Jag tänker att det var så det skulle vara, tänk om jag köpt det!!!! Shit vad fattig jag hade varit nu. Fniss! 

Det går fler tåg, det är varmt ute och jag sitter ju ändå bara inne. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med din fot, men en rejäl stukning brukar ta tid att läka.
    Det var en snygg affisch som din make hade fått och den blev jättefin inramad.
    Så himla surt att få påbackning på städningen.
    Ha en fin och skön fortsatt tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Härligt med en påminnelse i köket om vad som är i säsong :-) Det är så lätt att glömma bort, speciellt under den här årstiden.
    Hoppas att din for kryar på sig, så att du kan bli lite snabbfotad igen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Jag fick också en affisch som kommer att sättas upp.Väl hemma i vardagen igen ja då sätter du fart ..Tur du ska till läkare igen.Sorgligt de gnällde på städningen,tänker du var nöjd med fjällveckan och skidturen trots onda foten,Kram

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.