måndag 9 december 2019

Saffranskaka

När man ska göra sig till och tro att man är bästa bagerskan. Ska försöka göra som proffsen. 

Leilas kaka
Ja då strular det såklart. Jag piggnade liksom till lite i går kväll och tänkte att en saffranskaka med smak av rom skulle väl inte vara så himla svårt. Jag körde på Leilas recept. Gjorde exakt som det stod i receptet. Nu jäklar ska det bli perfekt tänkte jag. Ja men titta här. Exakt som Leilas ju. Lika hög och fluffig. Fniss!

Inte världens snyggaste men supergod ändå. Jag är i alla fall glad att jag bakade. Halva kakan blev ganska så snygg. Den frös jag. Den andra halvan var slut i kväll när jag kom hem. Bra betyg. Ha Ha!
Receptet finns här.

Tur att jag har humor och inte deppar ihop över en simpel kaka. 

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Det viktigaste är att det smakar gott och det verkar ju din kaka ha gjort.
    Skönt att du kände dig bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.