söndag 8 december 2019

Inspiration från bild och blogg

Man tänker att en ska hinna så mycket på helgen. Men så blev det inte.  Jo jag hann baka några pepparkakor igår innan den slog till. Maginfluensan. Jisses! Man kan säga att jag är rätt urlakad idag. Det får allt bli soffhäng och vinterstudion hela dagen. 

Min plan var att baka eget vörtbröd, men jag tror bestämt att jag struntar i det. Det finns fler dagar att baka på. 


Ibland kan en tidning inspirera väldigt mycket tycker jag. Särskilt om det är bra bilder och tydliga recept. Kan ju vara en blogg också faktiskt. 


För er som inte har kikat in hos home2tiny så kolla in hennes härliga saffranskladdkaka med chokladjulgranar.   Ser ju så läckert ut. Det blir inte någon sådan heller som ni förstår.

Hoppas innerligt att det blir bättre snart.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Hjälp! Krya på dig!

    Kramar på avstånd från Eva-Mar

    SvaraRadera
  2. Krya på dig och ligg i soffan! VILA!! Baka kan du göra nästa helg :)
    Kram från ett från grått Öland & Titti

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt, hoppas att du blir frisk snart. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Baka får man göra när man är frisk och kry.
    Krya på dig nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Men fy maginfluensa är ju typ det värsta... och så brukar man bli rejält matt efteråt... Krya på dig ordentligt!

    Kram på avstånd! ;)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.