lördag 7 december 2019

Lördagmorgon

Lördag är ju snäppet bättre än fredag. Jag njuter av ensamheten en stund. Jag gillar att kliva upp tidigt, dricka lite kaffe och småpyssla för mig själv.

  Idag ska jag baka pepparkakor igen. Jag tokbakar inte allt på en gång utan lite så där när jag vill.  Det här med att pynta det är inte det enklaste faktiskt. Jo man kan ju slänga fram lite saker på måfå men, att tänka till lite, placera och ändra om tills det känns bra är bättre.  

Jag testar mig fram. Oftast så gör jag som jag brukar år från år men nu tänkte jag vara lite wild and crazy. Gå lite utanför ramarna. Vissa julsaker kommer nog få stanna kvar i lådan. 

När det kommer småfolk så får man tänka på det, inte ha för mycket som lockar små fingrar. Det ska bli så roligt att få se sina barnbarn sitta vid granen och tindra ikapp med juleljusen.  

Nu kör vi lördagsmys för hela slanten.

Kram Pia

1 kommentar:

Tack för dina ord och tankar.