tisdag 10 december 2019

Nobelfestklänning

Om utifall man skulle komma på Nobelfesten så ska man ju ha en fin klänning.

 Jag kollade lite på kul vad jag skulle kunna tänka mig. För mig känns det som att klä ut sig så som man gjorde när man var liten. När man provade kläder och annat som klackskor ett antal nr: för stora men ändå. Man svassade runt och tänkte att man var en prinsessa på bal.

 Det närmaste jag varit en prinsessa var nog på mitt bröllop, så fin i min spetsklänning med slöja och allt. Visar några balklänningar som jag hittat, är inte sponsrad eller så utan bara på kul.



Naturligtvis så dras jag till rosa. Men grönt är fint också men den första gillar jag skarpt. Den kostar under tusenlappen faktiskt. Jag tar den. Fast den är sista är rätt så läcker den också.

Nåja det kommer ju aldrig att hända men ikväll så är det ändå balerna bal. Lite pampigt på ett sätt. Grattis till alla er som fått Nobels pris.

Kram Pia 

Bilderna är lånade från Nelly och Bubbleroom

4 kommentarer:

  1. Det här är min mammas stora dag, då sitter hon bänkad vid tv:n hela sändningstiden.
    Vi får se om det blir så idag när hon bor på äldreboendet, där händer det så mycket annat under dagarna.
    Vilka vackra klänningar du letat upp. Den första och lindblomsgröna föll jag för.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också den första var riktigt fin! Dock kan jag ju inte ta den för då blir vi ju lika ikväll haha ;)
    Hoppas dina röda skor blir bra btw! Inte ikväll till den rosa, kanske... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Hallå där... Å jag tycker du ska strunta i snorkiga pekpinnar nästa gång och lägga dit länkar till det du visar...å när du gör det kan du lika bra lägga dem som affiliatelänkar så att vi som uppskattar att slippa leta själva kan få hitta klänningarna snabbt...å om du då tjänar en krona eller två tycker jag det är en rimlig betalning för att du tar dig tid att inspirera <3 SÅÅÅ men förutom det så jiiiises vilka snygga...å såååklaaaart får man drömma lite...;)
    Å jag letade efter glöggsangria o läste att du varit magsjuk....är det SÅ man ska göra för att klara veckomålet i VV....;)
    Nej jag bara skojar såklart....huuuu och fyyy...stackars dig... skönt att du är bättre..

    Å så låter det heeeelt underbart med små barnbarn vid grnen som tindrar med ögonen...jag vill ooooooxå......;)
    Kraaaaaaaam fina du.....

    SvaraRadera
  4. Den första blåsan kan bli jualftonsstassen också :) Kul med vackra klänningar och Nobelfest, lite glitter sätter piff på vintermörkret!
    Kram till dig från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.