onsdag 11 december 2019

Glöggsangrian som uteblev

I lördags hade jag tänkt fixa i ordning en glöggsangria. Fick inspirationen från Hallon och Blåbär Jag googlade runt lite och hittade några recept.   


Nu kom ju maginfluensan i mellan kan man säga. Inte något man toklängtar efter när man mår peck. Fast till helgen så är det ju Lucia och varför inte skåla in den med ett glas. 


Jag testar ikväll med vinglögg som jag hällde vanlig apelsin juice i. Några isbitar, clementinskivor och soda vatten. Klart! Varför krångla till det liksom. 

 Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ja, man kanske ska testa något nytt!? :) Tack för tips!
    Men Pia...du gick väl inte och jobbade så snabbt efter maginfluensan?
    Kram/maria

    SvaraRadera
  2. Inte ska man krångla till det. Ser supersmarrigt ut och tack för att du länkade mig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen varför inte? Har inte ens tänkt tanken på sangria på glögg, men det låter väldigt gott. Kanske till och med läskar lite efter julmaten?
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.