torsdag 12 december 2019

Varrför ska jag trilskas med att baka

Ja ni det är frågan. Kanske är de så att jag vill vara så där lantligt präktig. Kunna säga joråsatt, jag har bakat själv. 


Lagt ner mycket energi och kraft på detta bröd.  Ja men så var ju tanken från början. Scenariot när man bjuder på Dopp i grytan och vörtbröd, ehhh  hembakt. Ja så klart. Smakade det bra?

Återigen så följde jag receptet till punkt och pricka. Varför blir det inte bra då?
Nu ska vi inte hänga läpp här. Det får duga faktiskt. Håll till godo!





Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Det såg smarrigt ut i alla fall.
    Ha en fin luciadag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. En gång hade jag en ugn som inte alls bakade bra! Inte ens en sockerkaka blev som den skulle. När jag flyttade och bakade i "nya" ugnen blev det bra. Kan det vara det? Ny ugn på önskelistan kanske?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ju olika på ugnar och ugnar, som Eva-Mari här ovan skriver. Kanske behöver du förlänga gräddningstiden? Eller öka värmen något? Jag måste alltid grädda sockerkakor t ex längre än vad det står i recepten.
    Ser i alla fall saftigt och gott ut!
    Och så måste jag säga att jag blev SÅÅÅ HIMLA GLAD över dina ord hos mig igår: "Du kan verkligen detta med inredning". Alltså... kan man få ett bättre betyg!!?? Tack så jättemycket för de orden!
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.