söndag 24 november 2019

Byggtankar

Om vi hade vetat att attefallshusen skulle komma på tapeten så, ja då hade vår friggebod sett helt annorlunda ut kan jag lova. Ett hus att kunna bo i faktiskt för en ung människa. Ja eller för gäster med familj. Jag tänker på barn och barnbarn. 


En god vän till mig byggde ett attefallshus och tänk så klokt och så fint det blev. Vi har haft den äran att få husera där en gång. Man kan ju välja vatten och avlopp eller som i fallet ovan, en förbränningstoalett i närliggande bod.  Ett eget ritat och designat hus av ägarna. 


Min dröm är ju ett litet hus på Öland och varför inte ett attefallshus Vi klarar oss med det, större än husvagnen i alla fall och man slipper dra det med sig. 


Kanske vi skulle kunna rita ett eget vi med men om man inte vill eller kan så finns det färdiga planer såklart.


Plats för mat och samvaro, en kopp kaffe eller te.

Visar några färdiga fina här nedan med sovloft. Smart tycker jag så att man kan utnyttja ytan lite bättre.


Jag skulle absolut ha ett vitt hus om jag fick välja.



Kram Pia



2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag är svårt förtjust i Attefallshus. Jag skulle kunna tänka mig ett sådant, men jag skulle vilja ha både liten köksdel samt dusch och WC och tvättmaskin, som jag har sett att man kan ha. Ja, absolut! Attefallshus är alltid en bra ide! Go för it!

    Kram och ha en fin måndag!

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Tänk så många möjligheter det finns nu. Äntligen enklare för vanligt folk att bygga
    en liten stuga med alla funktioner som behövs! Öland låter inte dumt!

    Dröm vidare!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.