måndag 25 november 2019

Lakritstokig & länkad

Jag älskar verkligen lakrits. Har gjort sedan jag var barn. 

Nu är det ju inte alls bra om man har högt blodtryck. Fast jag äter bara ibland och lite i taget. Vi brukar köpa den här sorten. Ja det har vi gjort ett tag och så brukar vi ha en påse i bilen. 

Dom är väldigt goda och det räcker med en endaste, sedan har man fått sitt lakritsbehov stillat. Jag satt och kikade på inläggen och antal besökare bara för skojs skull. Jag har inte superduper många per dag men så såg jag att siffran femdubblats en gång. Det var tack vara att någon som har massor av besökare länkat till mig. Det gör mig glad att en känd bloggare länkar till lilla mig. Tack Katarina för det. 

Om vi nu ska återgå till lakrits så skulle jag kunna vräka i mig en hel påse just nu. Hjälp! Skrattar lite åt den gamla burken som vi sparat. Undrar just om den skulle få säljas idag.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Vem älskar inte lakrits i alla dess sorter. Jag köpte faktiskt lakritsfudge idag när vi var ute och gick. Men den får inte öppnas förens fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Här är en som inte alls gillar saltlakrits... möjligen sötlakrits. Men den gamla burken gillar jag!

    Glad tisdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Visste inte att lakrits inte var bra när man har högt blodtryck...? Nu har jag ju inte det eller är är speciellt förtjust i lakrits, så kanske därför jag inte visste ;)
    Visst är det kul när någon länkar till ens blogg. Jag brukar också länka till andra, om jag tipsar om något jag blivit tipsad om hos den t ex ;) Man blir alltid glad för respons på sina inlägg, för den delen :)
    Kram och ha en fortsatt fin tisdagskväll =)
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Mmmm lakrits, speciellt salt sådan, är det enda godis utöver choklad jag äter. Precis som du har jag älskat lakrits ända sen liten, kanske beror det på att min mor käkade salt lakrits i mängder när hon väntade mig ;-) (ha, ha, ha)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.