söndag 13 oktober 2019

Pynta ute

Det är roligt att pynta och fixa lite extra när man ska ha gäster. 

Inte bara då utan jämt faktiskt. Jag gillar ju när det är fint och det är så mysigt att komma hem och mötas av ett litet stilleben.  Det behöver inte vara så påkostat alls, några äpplen, en ljuslykta och ljung funkar jättebra. 

Jag tog och stoppade ner några kvistar av aster och kärleksört i krukan. Violen från barnen på jobbet blommar ännu och den gamla glasburken får agera lykta. 


Enkelt och billigt men det höjer välmåendet tänker jag.  Förövrigt så är det så vackert med alla höstfärger så att bara stanna upp och njuta av det är guld värt. 

Det tänker jag göra idag, bara vara och njuta av allt det fina. Gårdagens 7 rätters middag blev väldigt lyckad. Många härliga skratt och fniss blev det så vad gör en liten förkylning då liksom. Några bilder från det finns inte för som vanligt så glömmer jag att fota.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Hösten är vacker med alla fina färger som finns i naturen då. Och i det enkla bor det vackra, jag gillar dit höstpynt ute.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dej, det är är så välkomnande när man ser att något brytt sig med att göra fint vid dörren/trappan. Ännu bättre när man inte behöver tömma hela plånboken för att åstadkomma lite mys vid dörren. Äpplen får jag passa mig för att lägga fram, även om det är fint. Kajorna kommer direkt och tar dem :-(
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.