onsdag 2 oktober 2019

Magrare färssås till pastan

Jag kör ju som ni vet lite vegetariskt.

 Kör viktminskning via viktväktarna också så när man räknar så blir det mycket mindre points i quornfärs än i nötfärs. Nämligen 0 points för quornfärs till skillnad från nötfärsen som ger 5 points för 100 gram. Sånt gillas. Smakar precis som vanlig köttfärssås tycker jag i alla fall.

 Så här en mörk och lite regnig dag i oktober så krävs det tända ljus. Jag hittar bara julgransljus i skåpet. Äsch det får duga, kanske lite för mycket julstämning kanske. 

Vem bryr sig. Jag känner mig bättre i magen i alla fall. Tar dagliga promenader trots regn och känner att livet förändras till det bättre. Möter hösten som jag tänkt mig. Härligt!


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Härligt Pia, vad glad jag blir över att höra att det är på rätt väg med magen! =)
    Så mysigt med julgransljus tycker jag, de är ju så söta!
    Håller med, det smakar typ samma lika med quornfärs!
    Kram och tack för rara ord hos mig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Gjorde jag bra va? Leif

    SvaraRadera
  3. Bra när man hittar ersättningar som ger mindre poäng när man kör viktväktarna.
    Låter toppen att du känner en bättring i din mage med.
    Ha en fortsatt bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.