fredag 4 oktober 2019

Fredagsmys


Visst är det något särskilt när man checkar ut från jobbet på fredagar. En obeskrivlig känsla. 

Idag slutade jag tidigt men dröjde mig kvar en stund. Bara för att det är en viss stämning på fredagar. För att man har tid att prata lite om ditten och datten. Viktigt! Helgen är orörd och snart ska det spraka i brasan. 

Ett glas fredagsbubbel i mysbrallor efter skogspromenaden innan duschen är ju inte helt fel. 

Jag har sparat skott från palettbladen som jag hade ute. Gillar den röda färgen. Kaktusen kartar på sig och det ska bli kul och se om den knoppas så småningom.

 I hallen hänger hjärtan på tråd och en ljuslykta från Kreta som minner om en härlig semester för många år sedan.

  Trevlig helg önskar jag alla mina läsare.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Det är en bra känsla att sluta jobbet på fredagar. Hoppas du får en trevlig helg. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Vad jag önskar att jag hade en öppen spis!!
    Ha en fin helg nu!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ja, jag håller med....Äntligen fredag, typ så känner man. Vi spenderade fredagen precis som ni. Mys med lite fredagsbubbel.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.