måndag 30 september 2019

Tempoväxling.

Efter en vecka hemma i lugn och ro så spökade magen i natt igen. 

Dåligt med sömn blev det och jag var inte utsövd när klockan ringde. Sedan till jobbet. Där var väl allt som vanligt fast det kändes väldigt trögt och ljudnivån på förskolor är ganska så hög. Oj så trött jag blev överallt. Nåja sista timmen tillbringade vi utomhus och frisk luft gjorde susen. Vägen hem kändes lång och så kom jag på att jag inte druckit kaffe på hela dagen. Inte underligt att man fick lite pannknack. Innan middagen så snörde jag på mig walkingskorna och tog en PW. Då blev jag så arg för någon hade nämligen kastat en massa skit på skogsvägen. Tre stora trasiga däck, en presenning, en lång vattenslang och ett par trädgårdshandskar. VARFÖR?  

Nog för att jag var ute efter en pulshöjande aktivitet men att bli fly förbannad så pulsen stiger var ju inte meningen. Jag varvar ner med en stor kopp caffelatte och lite höstbilder.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Ja varför kan man undra!? Fy skäms på dem som gjort så! Det finns ju så bra återvinningsstationer nu för tiden!

    Ha det fint!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ha en fin tisdag och hoppas magen din känns lite bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Usch, jag gillar inte heller att se skräp i naturen! Tyvärr ändå rätt vanligt måste jag säga :(
    Hoppas du sovit bättre inatt och att magen lugnat ner sig för dig!
    Kram/maria

    SvaraRadera
  4. Att de bara kan! Skulle vilja veta vem och så åka hem till dem och skyffla in allt innanför dörren!
    Usch!

    Hoppas oktobers första dag är en bra dag för dig.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Nää så jäkla trist! Hur svårt kan det vara att åka till soptippen? Gratis är det ju också!!
    Hopplöst med din mage också, stackare. Krånglar magen krånglar allt känns det som...
    Stress är något som sätter igång min mage, svårt att undvika också, bläää!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  6. Ja fy visst blir man arg!! Här hos oss kan det ligga hela sopsäckar med skräp....vem gör så?
    SÅ duktigt av dig att ge dig ut på en pw tycker jag... det behöver jag med komma i gång med.
    Kram fina du och hoppas du mår bättre..
    Katarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.