tisdag 9 juli 2019

Inspiriation

Det är lätt att tappa lust och inspiration när sommaren liksom kommer av sig. Förkyld dessutom, ja jätte, jättekul.

  Men som sagt en ger inte upp. Vi styrde kosan ut mot havsbandet. Till Väddö där det finns en väldigt mysig handelsträdgård. 

Jag hade kanske tänkt köpa lite nya blommor om det hade varit rea. Fast det var det inte alls. Så tittade gjorde vi och njöt av det fina. 

Älskar den här kombon av Buddhor, kaktusar och terrakotta. Blir liksom salig och lugn. Vi hade tänkt dricka lite kaffe där på caféet, men det gjorde vi inte heller.  

Nu fick jag inspiration till vilka växter jag ska inskaffa till nästa säsong i alla fall. Den här cerisefärgade raringen tex.

 
Dom här gula också. Vad det är blir dagens projekt att leta reda på. Sedan verkar det inte finnas kålfjärilar på Väddö. Fniss!


 Så vackra färger tillsammans på kålrabbin Azur Star.

 Honungsrosen är ju bara såååå fin. Jag trodde ju att jag köpte en sådan för några år sedan men det gjorde jag tydligen inte.


Nu kör vi tisdag. Brasan är tänd och kaffet är klart och jag har semester.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ceriserosa raringen är en Purpurklätt. Finns i gult också. En mycket gammal växt som jag hade i min lämnade trädgård. Fröar av sig bra. Tvåårig.

    Krya på dig!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Oj vilken plantskola! Där skulle jag gärna vilja tillbringa några timmar...
    Skönt med semester, jag har sen sån. Skönt det också, alldeles för mycket turister på ön nu!!!!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Härligt att strosa runt i en sådan handelsträdgård.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men wow! Vilken underbar handelsträdgård. Jag vill verkligen göra fint i vår trädgård. Kanske til nästa år.

    SvaraRadera
  5. Hittade hit via din "gamla" blogg. Kom nämligen upp ett recept på PLATT MAGE-BRÖD. Är med i Viktklubb och kunde på det sättet se hur mycket kalorier det var i. MASSOR Kommer ändå att testa det eftersom det såg väldigt gott ut. Får se hur många portioner det blir av det :)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.