onsdag 10 juli 2019

En vanlig kladdkaka

Jag bakar sällan som ni kanske vet. Jo jag bakar matbröd men inte så ofta fikabröd. 


I går så kändes det som att sommaren var över. Jag fick lite ångest över att känna mig instängd. Men gå ut då människa... ja fast fy så kallt och omysigt. Jag bakade matbröd och sen irrade jag runt som en yr höna. Var ute lite också, sedan in igen. Ni vet när man liksom inte får någonting gjort. Näe det får lov att bli något gott. Kladdkaka kanske.


 Det går fort och så fanns alla ingredienser hemma. Till och med grädde och jordgubbar. Gillar när den blir så där lite hård uppå och superkrämig inuti. Mums! 
Receptet hittade jag här.


 I dag ska vädret bli bättre och det tackar jag för. 

Pia  

5 kommentarer:

  1. Mums så gott, det var länge sedan jag gjorde kladdkaka med. Kanske dags att ändra på det.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag använder fortfarande mitt kladdkakerecept sen -74! Oj, vad jag bakade kladdkaka då! Nu blir det mer sällan... men det händer.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Mmmm kladdkaka är gott som omväxling, en riktig klassiker.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Å va gott. Jag gör ofta citronkladdkaka. Den blir så otroligt god. Sötsyrlig. Serverar vispad grädde till. Kramar Christina

    SvaraRadera
  5. Ja en fika sitter alltid fint när vädret är dystert...ja när det är soligt också! Kladdkaka blir till bomull i magen :)
    Hoppas vädret bättrar sig nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.