måndag 8 juli 2019

Jag ger inte upp så lätt.

Jag hade bestämt mig för att städa i växthuset idag. 
Någon dag så skulle vi stapla upp veden också. Jag satte igång och plocka och sopa i växthuset. Torkade hyllor och rättade till.

 Flyttade på småskotten, ja städade helt enkelt. Kände mig nöjd och glad när det var klart.
 
Före


Efter

Maken åkte iväg en stund så jag tänkte att jag kunde börja lite med veden. Jag tycker det är ganska så roligt att stapla ved så det gick med en ryslig fart och vips så skulle jag börja på en ny rad. 

När jag satt där på huk så rasade hela stapeln över mig. Det gjorde riktigt ont och sen blev jag så fly förbannad. Jag svor högt och så grät jag en skvätt medans jag försökte ta mig loss från all ved. Då kom pappa. En paus i alla fall eller skulle jag kanske ge upp. Aldrig i livet. Jag fortsatte att stapla och tro det eller ej, så rasade halva stapeln igen. Inte på mig denna gång men ändå. 

Dumma jäkla idiot ved skrek jag. Tur att vi bor lite för oss själva. Sedan så fick det bli såhär. Maken sa vad fint, men du skulle ju ta det lite lugnt.  Ja men jag vet....


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vem skulle inte skrika rakt ut om man blev dränkt i ved.
    Tycker nog du ska ta det lite lugnare nu resten av dagen.
    Men fint blev det på båda dina projekt som du startade upp.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men jösses, du måste ju vara rädd om dig :o En vedlavin är ju inte speciellt kul att hamna under.
    Men fint blev det till slut.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Känner precis igen mig, när tingen liksom är emot en och man stretar på. Jag brukar ta paus och göra nåt annat tills jag lugnat ned mig. Idag välte en palettbladstrappa för jag satt krukorna något för långt ut. Jord över gruset, skadade plantor, elände. Blev så förb----d. Snälle mannen hade rättat till allt när jag kom tillbaka efter tepaus och så gick det bra att jobba vidare. Tur att du inte skadade dig allvarligt av veden. Det kunde ju gått riktigt illa.
    Var rädd om dig
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.