söndag 9 juni 2019

Thank God I'm A Country Girl

Sådär ja, nu var Pingsthelgen snart över. Den började ju si så där. 

Magen krånglar och jag hade sån huvudvärk på vägen hem från jobbet i fredags. Ställde in paellapartyt, så sjukt tråkigt. Bara tanken på skaldjur fick mig att kväljas. Lördagen, själva Pingstafton var ju en het dag kan man lugnt säga. Vi klev upp tidigt för att jobba lite i trädgården innan det skulle bli för varmt. Roligt och svettigt. 

Sedan hade jag ett möte med en köpare och min dag var liksom oavkortad i solen. Det var inte så jätte klokt. Jag mådde riktigt, riktigt dåligt på kvällen och magen fortsatte krångla, huvudet också. Även om vi genomförde försäljningen. Blandade känslor att lämna båten fast köparna var eld och lågor. Det kändes ju ändå jättebra. Jag fortsatte må pyton och kröp i säng tidigt. Inte ens ett glas Cava kunde få mig på humör. 

Pingstdagen började med ett sjuhelsikes liv mitt i natten. Grävlingarna slogs utanför. Jag tassade upp för att kolla och blev lite rädd faktiskt. Vilket drama och vilka skrik. Men shiit! Ska vi ha värsta Parken Zoo här? Ovanför min favoritplats på pooldäck så hade en bålgeting bestämt sig för att boa. OK, var som helst, men inte här. 

Vi googlar och hittar en lösning som inte dödar utan avfärdar. Yes! Jag tror vi lyckades. Jag bakar lite, gör en pastasallad och försöker njuta.

Försöker glömma bort att magen spökar och krånglar. Trots det så, jag älskar mitt liv på landet bland grävlingar, bålgetingar, ogräs och stekhet sol.




Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Här slåss rävarna och jisses de kan låta de med. Hoppas du får må bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas dina magbesvär är bättre nu.
    Krya på dig
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Nämen din stackare, ja det är så trist när magen håller på, jag vet...
    Härliga bilder från ditt härliga ställe, förstår att du trivs där :)
    Jamen vi tar nya tag inför veckan nu Pia!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  4. Huvudvärk kan klubba en oxe! Levt med migrän i hela mitt vuxna liv... men i klimakteriet
    så försvann otyget helt! Så hoppas du får uppleva detsamma den dagen Pia!

    Önskar dig fina dagar.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.