tisdag 4 juni 2019

Pool livet + och -

Att ha en pool är ju riktigt lyxigt och mysigt tycker jag. 

Jag var typ tonåring när mina föräldrar valde att skaffa en och jag kände mig som en prinsessa då. Vi var nog först på området med den lyxen. Så mycket roligt vi har haft där och mina barn har lärt sig simma där vid tidig ålder.  

När jag avvecklade mitt företag och sålde av en massa maskiner från gymmet så valde jag att använda pengarna till att skaffa en egen pool. 

Ja jag visste ju hur mycket glädje man har av en sådan när man inte har sjötomt eller bor vid havet. Nu finns det ju baksidor, ja eller man kan kalla det jobb med en pool också. 

Inte bara att glassa liksom. No Way!    

Man måst klorera eller rena på något vis. Man måste dammsuga, rensa bort sånt man inte vill ha. Göra back wash, fylla på, kolla värden m.m. 

Men det är det värt. Att få sitta där och njuta, ta ett dopp äta jordgubbar och sippa på ett glas gott. 

Att höra skvalpet som är så rogivande, Ja det är värt varenda öre, allt jobb och slit liksom försvinner. En dag som denna efter jobbet med dryga 23 grader, det går inte att förklara hur mysigt det är att sitta där och doppa fötterna och bara vara.

 En dag till innan det är ledigt igen. Ska visst bli riktigt varmt och skönt då. Kommer troligen att tillbringa tid vid poolen då.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Förstår att det är underbart med egen pool som man bara kan plumsa i när värmen slår till.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Idag när det blir 30 grader här skulle en pool sitta fint.
    Hoppas du får stor nytta av den i sommar! Men vi får verkligen
    hoppas att sommaren inte blir lika olidligt varm som förra årets.
    Men, du har ju poolen du...

    Ha en fin nationaldag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Pool är verkligen lyxigt :-) Speciellt när det är så här varma dagar och man inte har tid eller ork att ta sig någonstans för att bada.
    Ha de gott och njut av din underbara pool. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.