lördag 1 juni 2019

Sommar idag

Jag vaknade rätt så frusen denna första sommardag. Ja för vi sov i husvagnen eftersom barnbarn med föräldrar fick vårt rum till förfogande. 

När jag gick ut så slog doften av kaprifol emot mig. Underbart. Jag gjorde ett försök att fånga synen på bild men det blir inte alls så som man tänkt. 

Fint är det och hårginsten i förgrunden är inte så ful den heller.  Ja allt är liksom så himla vackert nu i trädgården. 

Allium, dom lila bollarna på spett. En hel liten armé står där i givakt. Så graciösa och stiliga tillsammans med aklejorna. Ser nästan ut som om dom snackar lite med varandra.

 Gullvivorna som trivs och brer ut sig. Små plantor som jag grävt upp lite här och var. Ja i trädgårdar som har varit i familjen och på vår egen tomt. Gillar dom med rött i.

 Funkiorna och ormbunkarna som är så härliga hela tiden från maj till sen höst. Här syns getrams och ramslök också. Regn ska det visst bli i dag så det får bli annat än trädgårdsfix idag. 

Först mys med Milli innan dom drar vidare. Om dom nu vaknar någon gång. Hi Hi!



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Så grönt och vackert det är just nu. Ha en fin lördag och en härlig mysstund med barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Verkligen finaste tiden nu i alla trädgårdar! Önskar dig en fin söndag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grönt och frodigt hos dig. Kan känna doften av kaprifol. Min ligger på marken, hoppas att den inte misstycker,
    den får ligga där ett tag, tills målarna är klara med garaget.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  4. Kaprifoldoft som första intryck på morronen lät härligt :) Visst är det grönt och härligt nu. Jag samlar också gullvivorna både för de är så fina men också för doften som kommer fram när man tar i dem.

    Ha en fin söndag! Carina

    SvaraRadera
  5. Så fint du har i din trädgård, en härlig tid nu när allt är så grönt och lummigt.
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Härligt med besök och skönt att ni har husvagn då :) Ja himmel så vackert det är nu, man blir nästan religiös...
    Kort vecka igen och det bugar jag inför!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.