torsdag 30 maj 2019

Vad håller jag på med?

I dag ska det ske. Alla plantor ska ut i krukor och rabatter. 

Törs du det sa Mamma igår. Japp för nu får det räcka med frost. Jag tassade ut och räknade plantorna och kom inte riktigt upp till 200 som jag trodde det var. Fast 167 får räcka faktiskt. 

Men om man lägger till alla pelargonerna och solrosorna som fåglarna sått i lådan så, ja då blir det nog 200. Ha Ha!  

 När jag stod där ute i nattlinnet och solen sken så förundrades jag över vår fina natur. Jag var bara tvungen att plocka en bukett av det vilda och vackra. 

Lite kaffe och småpyssel inne först sedan ut och jobba. Kommer nog tvätta av mig jord flera gånger om. Så himla praktiskt med ett tvättfat ute då. 

Ibland undrar jag lite vad jag håller på med. Men så inser jag att det här är min grej, jag älskar att hålla på i trädgården även fast jag svär ibland och har ont lite här och var. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Lycka till med alla dina bebisar! Nu är frostnätterna över, så det så!

    Ha en fin planteringsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ha en bra dag i trädgården med alla dina fina blomster som du satt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen visst är det så! Det är där man finner ro och får gräva sig skitig :) Kallt om nätterna här men alla mina örter har faktiskt klarat sig...
    Kram till dig från mig! Titti

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj, vilken helg du har framför dig. Men så fint det kommer att bli sen :-)
    Ha de riktigt gott och njut av ditt trädgårderande. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.