tisdag 28 maj 2019

Ett kilo socker...

Jag brukar inte ha radion på när jag åker hem från jobbet, men gjorde ett undantag idag. Det var ett inslag som handlade om Helena Trus som skrivit en bok tillsammans med hennes farmor. Hon hade överlevt förintelsen på ett särskilt sätt. Så gripande berättelse det lilla jag hörde men jag vill verkligen läsa boken.
Ett kilo socker: Farmor glömmer aldrig priset på hennes liv.

Kanske det äntligen blir av att jag börjar läsa igen. Har ni någon bra bok att rekommendera till sommarens hängmatta?

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset, den låter som en bok jag vill läsa! Om du inte har läst Jag heter inte Miriam är det en bok jag kan rekommendera!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  2. Tack för det tipset. Här blir det bara gamla pocket som vi svenskar lånar av varandra. Sedan får man köpa någon ny när man gör en tripp till Sverige.
    Ha en fin onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.