tisdag 11 juni 2019

Balans

Idag så påminns jag om hur livet är lite som att gå balansgång på en stock över en å. 


En ung flicka som vågar något med risk för att falla. Med hjärtat i halsgropen kanske går hon försiktigt fram och testar framtidsstegen. Som jag skrev en gång i min dikt "Lindanserskan" så har de flesta ett skyddsnät. Som fångar upp och fixar till, reder ut och banar väg. Men långt ifrån alla har det. Just i skrivandes stund hör jag från tv:n Vem bryr sig!  


Kanske många tänker så, vad vet jag. Jag bryr mig och jag hoppas att alla bryr sig lite extra ibland. 

Konstnär/skulptör Anders Jansson
I morgon har vi vår årliga sommar konsert. Jag har sett hur barnen är pirriga och att det är viktigt för dem, något stort. Det ska jag ta till mig. Jag ska göra mig lite extra fin så att de känner att jag faktiskt bryr mig. Att det dom gör är viktigt och fantastiskt.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Att visa att man bryr lite grann är bara rätt och riktigt.
    Ha en fin sommarkonsert i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Visst ska man bry sig! Ibland räcker det med ett litet ord och ett leende för
    att förändra dagen för en medmänniska. Visste inte att du skriver dikter!
    Var hittar jag "Lindanserskan"? Underbara bilder på just en sån.

    Ha det fint på konserten!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Visst ska vi bry oss om varandra! Jätteviktigt! Tänk om vi brydde oss mer OM varandra än vad vi brydde oss I VAD andra gör...eller inte gör... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.