måndag 17 juni 2019

Ta vara på...

Järnspikar vad det växer. Dillen är superfin och så aromatisk men man hinner ju inte äta upp allt så det får bli lite i frysen. Gott att ta upp i vinter.

 Spenaten hackas och fryses den med. Fast den måste förvällas först. 

Salladen däremot går ju inte att frysa. Nopp bara att vräka i sig och ge bort. Så gott med ett salladsblad på frukostmackan under osten. 

Nu ska jag ta vara på resten av dagen. Kan hända att jag slappar lite i skuggan med boken. Kan hända att jag viker lite tvätt, kan hända att jag målar lite. Vi får se.  Kan hända att det blir sallad till lunch. Ha Ha! Så glad att jag tog semester denna midsommarvecka. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Bra att kunna frysa in så man har till hösten. Det var söta fryspåsar som du hade.
    Ha en skön måndag nu och ta en siesta i skuggan med boken också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dill du fått! Visst är det mysigt att frysa in överflödet
    inför vintern? Man känner sig så duktig.

    Hoppas dagen varit bra och resten av veckan blir härlig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Mmmm så gott att ha hemodlat godis i frysen. Vilken fin sallad :-) Går ju att äta till dagens alla måltider vetja.
    H a en underbar semestervecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Åhh vilka bra o fina fryspåsar Pia! Var har du hittat dom?? Mja jag har inte så mycket att skörda än eftersom jag var så seg med odlingen i år...men jordgubbarna är på g (om nu inte skatorna hinner före!!)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.